lördag 10 januari 2015

Finesser



Nej, det är inte jag som har varit kreativ och tecknat av vasen med rosor i vardagsrummet. Däremot har jag plöjt igenom bruksanvisningen till nya kameran och upptäckt en mängd olika finesser och möjligheter. Till exempel kan man med ett enkelt knapptryck förvandla fotografier till tecknade bilder. Jag har ännu inte tänkt ut hur jag skulle kunna ha användning för det, men det är i alla fall en rolig grej!

Efter att ha använt Canon i hur många år som helst så köpte jag mig en Nikon för ett par veckor sedan. Det blev en D3200 som inte är så där jättedyr men som är lättanvänd med avancerade finesser och har fått mycket bra omdömen i kameratester.

Dessutom kan man filma med den. Just nu håller jag på att komma underfund med hur allt fungerar, men jag känner mig redan väldigt nöjd med valet av kamera. Den är också lättare än min Canon och det är ju aldrig fel när man som jag släpar med sig kameran lite överallt.

Ha en härlig lördag! Själv ska jag pusta ut efter veckans två arbetsdagar som blev rätt intensiva :)

6 kommentarer:

  1. Så kul med ny kamera, och vilka roliga finesser! Igår slängde jag ut julen, rätt så skönt faktiskt, nu vill man ha tulpaner o kvistar!:) Ha en trevlig helg! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var ett roligt inköp som jag blev belåten med :) Visst känns det härligt och fräscht att bli av med julgrejerna. Det är så roligt att ta fram allt vid advent, men efter trettonhelgen är man rätt nöjd när man får ta bort det. Ha en fin helg du också! Kram Åsa

      Radera
  2. Kul att du är nöjd med din kamera! Nikon levererar alltid bra bilder...
    Ja man borde läsa instruktionsboken, jag vet men den är ju som en hel bibel!
    Ha en skön kväll...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har förstått det! Jag började med den "lilla" instruktionsboken så får jag göra djupdykningar i detaljerna sedan :)
      Kvällen blev skön men oj vilken natt! Gick knappt att sova alls när Egon härjade runt husknuten. Ha en bra söndag, blås inte bort på Öland! Kram Åsa

      Radera
  3. Spennende med nytt fotoutstyr!
    Men jeg får aldri lest bruksanvisningen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen det där, men den här gången tänkte jag att jag skulle ta mig igenom den så jag inte missar något väsentligt!

      Radera