lördag 17 januari 2015

Fönsterputsning kanske?


I går gick jag direkt från jobbet till min massör för att få ansiktszonterapi. Ljuvligt skönt var det och jag somnade nästan med en gång, vaknade bara till lite då och då av mina egna snarkningar förmodligen. Tur att hon är van vid snarkande kunder.

När jag kom hem väntade som vanligt en lugn fredagskväll, den här gången med hemmagjord pizza. Ibland är fantasin verkligen på noll när man kommer till affären och ska handla mat, jag gick ett par varv i butiken innan jag bestämde mig för att vi skulle satsa på att göra pizza. Men det är ju både gott och smidigt å andra sidan, så det blev bra.

Om jag har vädrets makter med mig i helgen så skulle det kunna bli lite fönsterputsning. De flesta fönster är ju bara att vrida inåt och putsa, men det är några stycken som måste putsas utifrån och då får det ju inte vara alldeles för kallt. Gårdagen hade varit perfekt för fönsterputsning, vilket härligt väder det var med sol och ganska ljummen vind, jag hoppas på en repris i dag!

6 kommentarer:

  1. Pizza funkar alltid! Gott! Ja du det där med att putsa fönster...himmel, jag ser bara en grå hinna på alla men jag står ut ett tag till! Att putsa spröjsade gamla fönster är ingen hit!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt vackert med gamla spröjsade fönster, men som sagt, de är mindre roliga att putsa! Här hemma blev fönsterputsning nästan ett nöje sedan vi bytte våra fönster och när vi fick en fönsterputsningsmaskin i present :) Det går hur snabbt som helst att få blänkande fönster numera. Kram!

      Radera
  2. Ha, ha... Jag somnar nästan alltid hos frissan. Tips: Tävla hos min vän Heléna vars blogg firar 5 år :http://houseofadela.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, hos frissan! Fast jag förstår vad du menar, den där känslan av att sitta och bli ompysslad gör ju att man slappnar av :) Tack för tipset om bloggen och tävlingen!

      Radera
  3. Låter gott med hemgjord pizza! Håller med Titti om fönsterna, himmel så de ser ut, som en grå hinna på dom:) Ha en trevlig lördagskväll! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var dessutom Felix som fixade pizzan så den blev extra god :)
      Just nu är våra fönster skinande blanka, men vi får väl se hur länge de håller sig så, får njuta så länge det varar! Ha en fin söndag! Kram Åsa

      Radera