fredag 16 januari 2015

Genomfrusen

Den här bilden tog jag i somras i vardagsrummet på nedervåningen när det badade i ljus. Under gårdagens mulna blåsväder kan jag inte påstå att det badade i ljus direkt, men det finns hopp om ljusare tider!
I mitt jobb som journalist vet man ju aldrig riktigt hur en arbetsdag kommer att se ut. I går när jag gick till redaktionen fick jag inte med mig mina vantar men tänkte att jag ju ändå skulle sitta inne och skriva större delen av dagen, och ett par minuters promenad mellan hem och jobb klarar man ju av utan vantar.

 Men två timmar senare stod jag på E22 som var avspärrad i väntan på att en kranbil skulle bärgas efter en olycka. Tre timmar fick jag vänta där och gissa om jag var genomfrusen! Efter två och en halv timma erbjöds jag att sitta i en bärgningsbil och vänta, tack och lov. Blev till och med serverad kaffe!

 Hädanefter kommer jag att se till att vara påpälsad som en "michelingubbe". Tinade inte förrän framåt kvällen när jag tog fram elfilten - tack för den uppfinningen!

Eftermiddagen tillbringades med vår "gamla" mammagrupp som var här och fikade. Det var väldigt länge sedan sist så det var roligt att träffas igen.

Som vanligt känns det härligt att det är fredag och att man har en skön och ledig helg framför sig! Än så länge har vi inga särskilda planer, vi får se vad som händer.

2 kommentarer:

  1. Ja men du har ju ett så intressant jobb! Trots allt! Men jag hoppas du tinar upp nu under helgen...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant, Titti! Det är sällan en arbetsdag blir långtråkig. Nu har jag tinat ordentligt och ska snart ge mig ut och dammsuga bilen! Ha en fin helg! Kram Åsa

      Radera