lördag 24 januari 2015

Har ni fallit för första semlan än?


Det är mycket prat om semlor och om alla nya typer av semlor som har dykt upp - allt från korv med bröd-semla till semmelwrap. Än så länge har jag inte hunnit äta ens en klassisk i år. Vi får väl se om någon av nyheterna dyker upp på de lokala konditorierna.

Själv bakar jag nog en klassisk när det är dags. Eller så testar jag något av recepten som är med i nya numret av Hembakat som damp ner i brevlådan i går. Så glad man blir när man tömmer brevlådan och hittar en sådan tidning bland posten!

I dag kommer jag säkerligen att få mycket frisk luft. Jag och min pappa ska till skogen, det är avverkning på gång och vi ska kika runt lite under dagen. Nu hoppas jag bara på soligt väder också!

Önskar er en fin lördag!

4 kommentarer:

  1. Härligt med skogsluft! Har ätit första semlan för ett bra tag sen, samma där.. De börjar så tidigt! Men den godaste åt jag idag i Berga, lite ljummen saffranssemla med lingongrädde!!! Himmel så god:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, saffranssemla med lingongrädde låter sanslöst gott! Får nog ta oss en tur till Berga snart :)
      Kram Åsa

      Radera
  2. En semla har det blivit! En torr sak med mycket grädde på ett fik i Kalmar...ingen höjdare om man säger så! Ska nog baka själv, den på bilden såg god ut!
    Ha en skön kväll,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det urtråkigt när man tror att man ska få smaska i sig en härlig semla och så är bullen alldeles torr och mandelmassan lyser mer eller mindre med sin frånvaro...
      Ha det bra du också! Kram Åsa

      Radera