fredag 9 januari 2015

I ljudböckernas värld


Från att ha varit lite skeptisk mot ljudböcker så är jag nu en stor fantast när det gäller dessa. Ofta då jag håller på att städa, laga mat, stryka tvätt eller liknande så passar jag på att lyssna på en ljudbok i telefonen. Det blir mellan en och två böcker i veckan, vilket är lika många "vanliga" böcker som jag annars brukar läsa.

Först hade jag bara ett provabonnemang på två veckor men efter den tiden var jag fast och förlängde abonnemanget. Just nu är det Kristin Emilssons bok "Den som väntar" som jag lyssnar på, vilket är en fortsättning på boken "Äta kakan och ha den kvar" som jag lyssnade på för några veckor sedan.

Apropå mobiltelefon så blev jag rätt irriterad när jag fick en räkning på 119 kronor för ett abonnemang som jag hade sagt upp hos Telia. Eftersom jag inte skulle använda den telefonen och det abonnemanget mer sade jag upp det, men nu visade det sig att de förvandlat det till ett abonnemang med refillkort och det går inte att ändra på det tekniskt sett i deras system. Det låter väldigt konstigt och stelbent med ett sådant system. Ingen stor summa att bråka om visserligen men det känns ändå onödigt eftersom jag aldrig kommer att använda det och inte hade bett om det.

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Du hade aldrig begärt att få gå från ett abonnemang till Telia Refill och behålla ditt mobilnummer i samband med uppsägningen av ditt abonnemang?

    Du får jättegärna ta kontakt med oss på vår Facebooksida http://www.facebook.com/telia eller via chatten, så skall vi kunna hjälpa dig med detta!

    Du får ha en fin dag!

    Mvh

    Fredrik Björn
    Telias Digitala Kundtjänst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fredrik, då gör jag ett nytt försök att bli av med det oönskade abonnemanget och hoppas att det går bättre den här gången!

      Radera