torsdag 29 januari 2015

Långt ifrån pastellfärgat



När jag får bestämma dukar jag helst i pastellfärger eller vitt. Men i går var det inte jag som bestämde och det blev så långt ifrån pastellfärgat som man bara kan komma, tror jag. Sonen önskade sig Minecrafttema på sina kalas i år och så fick det bli.

Tårtan är byggd med kärleksmums men i stället för chokladglasyr och vit kokos blev det grönfärgad frosting och grönfärgad kokos (som är enkelt att göra, det är bara att hälla kokos och grön livsmedelsfärg i en plastpåse och blanda runt). Jag är ingen expert på Minecraft men det ska i alla fall föreställa jord och gräs.

Sedan skrev jag ut mallar till små skyltar med Minecrafttema på nätet och klistrade fast på tandpetare och stack i. Djuren på och bredvid tårtan är Minecraftfigurer i plast. Den lilla gubben (fråga mig inte vad han heter, möjligen Minecraft-Steve men det är jag långt ifrån säker på) beställde jag av en konditor. Duken med gräsmönster passade också perfekt in i temat.

Hur som helst så blev det en jättefin födelsedag och ett roligt kalas. Nu laddar vi för kalaset på lördag och efter jobbet ska jag bland annat baka en ny tårta, innan det är dags för styrelsemöte med trädgårdssällskapet.

Men först och främst ska jag träffa en intressant person över en lunch i dag. Det är en intervju som jag ser fram emot. Mer om den i morgon!

4 kommentarer:

  1. Vilket kalas, hur mycket gott som helst, vi fick nästan ADHD av allt socker! Spännande möte idag,ska bli kul att gå på ikväll.
    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja lite sockerchock blev det nog :) Håller med, ska bli väldigt intressant! Kram Åsa

      Radera
  2. Himmel så häftigt!:) Du är så proffsig på detta! Förstår att det var en nöjd liten 8 åring! Ha en fin dag, låter spännande med mötet:) Själv är jag på väg till Öland o Titti! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva :) Jag hittade en bild på nätet som jag gick efter så det gick bra att få ihop en tårta enligt önskemålen som fanns :) Ja, det är en intressant lunchintervju som står på programmet! Ha det så bra på Öland och hälsa Titti! Kram Åsa

      Radera