fredag 30 januari 2015

Mötet, explosion och lite annat

Det var omöjligt att hinna fotografera i går och bilderna från mitt möte med Jörgen Gustafsson var kvar på jobbet, så i dag får det bli en läcker blombukett som illustration!

Man kan inte säga annat än att gårdagen var händelserik. Förmiddagen blev rätt lugn i och för sig, men sedan hände desto mer.

Först gjorde jag en intervju med ett av Sveriges mest kända medium, Jörgen Gustafsson, som bland annat medverkar i tv-programmet Det okända. Oavsett vad man tror eller inte tror så är det fascinerande med en så engagerad person som brinner för det han gör. I två och en halv timma satt vi och pratade. Han svarade på alla frågor som jag hade skrivit ner innan jag ens hann ställa dem, och vi hade nog kunnat prata ännu längre om jag inte hade behövt åka i väg och hämta sonen på fritids!

Sedan åkte jag hem och bakade en ny tårta inför lördagens barnkalas, och därefter gick jag ner i tvättstugan för att slänga in tvätt i maskinen. Då hördes världens explosion. Först trodde jag att det var något i huset men där var det lugnt, så jag ringde till sambons affär och då visade det sig att en man slängt en sprängladdning på baksidan av huset mitt emot hans butik. Som tur är blev ingen skadad.

Därefter satte jag mig och skrev artikeln om Jörgen eftersom jag ska vara på ett möte en stor del av dagen i dag, och efter det bar det av på styrelsemöte med trädgårdssällskapet. Väl hemkommen igen läste jag och sonen 40 sidor i boken Bröderna Lejonhjärta, det var så spännande så vi kunde knappt sluta. Men sen var vi trötta. Puh!

4 kommentarer:

  1. En spännande dag på gott och ont! Mötet måste ha varit så spännande, jag gillar han verkligen! Explosionen var det värre med...så hemskt...
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man lugnt säga! Ja, det var ett fascinerande möte, förstår att du gillar honom!
      Explosionen ja, fy sjutton, tur att ingen blev skadad, kunde ha gått hur illa som helst... Ha en härlig helg! Kram från mig

      Radera
  2. Så spännande, du måste berätta om detta sen:) Otäckt med explosionen! Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ska få en utförlig rapport Eva :) Ja, visst var det otäckt med explosionen. Har varit mycket sådant det senaste halvåret men inte som nu. Men nu vet ju alla vem det är så man kan ju hoppas på att det blir lugnt... Kram Åsa

      Radera