torsdag 22 januari 2015

Nutellabrownies med fyra ingredienser


Värm Nutellan lite innan du ringlar den, så slipper du råka ut för att den klumpar ihop sig. Då blir det lite snyggare än vad det blev för mig

Ofta hittar man recept som man direkt känner att det där måste jag testa - så fort som möjligt. Så var det när jag fick se ett recept på nutellabrownies, med bara fyra ingredienser! Det är hämtat från tidningen Hembakats webbsida. Här har ni det:

Nutellabrownies

375 g Nutella
2 ägg
1 nypa salt
1 dl vetemjöl

Garnering:
Florsocker
2-3 msk Nutella

Värm ugnen till 180 grader. Vispa Nutella och ägg med elvisp i en minut. Tillsätt salt och vetemjöl, blanda ihop till en jämn smet.

Bred ut smeten i en smord och bröad form, cirka 11x18 eller 20x20 centimeter. Grädda mitt i ugnen i 15-22 minuter, beroende på om du vill ha dem lite kladdiga eller inte. Känn med provsticka. Låt sedan kakan svalna i formen.

Pudra över florsocker och spritsa eller ringla över Nutella (värm den i mikron först så blir det lättare att ringla).

6 kommentarer:

  1. Så gott, älskar ju allt med nötter i! Tycker din kaka ser perfekt ut:) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Eva :) Allt med Nutella är gott ;) Kram!

      Radera
  2. Oh jättebra! Eva kommer ju på besök till mig nästa vecka...detta gillar nog hon, här ska bakas i helgen!
    Ha det gott och varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den borde gå hem :) Ha det så roligt på er träff! Kram till dig!

      Radera
  3. wow, vilket smidigt recept, måste testas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur smidigt som helst, rekommenderas!

      Radera