tisdag 6 januari 2015

Trettondagen

En av mina favoriter bland ljuslyktorna
Julledigheten börjar gå mot sitt slut, men än är det två lediga dagar kvar att njuta av! Jag brukar tycka att det går vansinnigt fort mellan julhelgen och trettonhelgen men den här gången känns det som att tiden faktiskt har gått i normal takt och det kanske är ett tecken på att man verkligen har kopplat av, njutit och tagit till vara på tiden. Och så har det ju varit ovanligt många lediga dagar när helgerna har infallit mitt i veckorna så hela familjen har hunnit umgås ordentligt.

Julen är för övrigt på väg ut ur huset. Granarna och adventsstjärnorna får vara kvar någon dag till, annars plockade jag undan det andra i reklampauserna när jag tittade på filmen Snövit sent i söndags kväll - det var en spännande film men ska man hålla sig vaken i reklampauserna gäller det att hålla i gång.

Det är underbart härligt med allt solljus men det gör också att man ser att man borde putsa fönstren någon dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar