fredag 6 februari 2015

Färgglatt



Ibland köper man cupcakes som ser otroligt läckra ut, och sedan när man sätter tänderna i dem så visar det sig att det bara är en torr smulig muffins under all den där frostingen. Men så ibland visar det sig att den faktiskt håller vad den lovar.

I går köpte jag cupcakes och bjöd mina kollegor på till eftermiddagsfikat och dessa var fantastiskt goda! Och gigantiska. Tror att det hade räckt med en till oss tre egentligen. Jag var mätt hela eftermiddagen.

I muffinsen var det hallon och lite hackad choklad, och sedan var det hallonfrosting. Hallonfudge skulle det vara enligt kaféet men det fick jag inte ihop riktigt. Det kvittar. Gott var det. Bara den läckra färgen piggade upp!

Hörde förresten om en arbetsplats där man inte har gemensam kafferast, utan var och en hämtar sin kaffekopp och sätter sig på sitt arbetsrum. Tur att man inte jobbar där för jag skulle sakna fikastunden. För egen del avslutas alltid arbetsdagen med en fikastund tillsammans med kollegorna, vi är ju oftast bara två men ibland tre på redaktionen. Eller fikastund och fikastund. I ärlighetens namn är det inte så ofta som vi festar till det med fikabröd, men vi dricker i alla fall kaffe eller te ihop, och det är mysigt att ha den där stunden i lugn och ro, då man både kan prata jobb och om allt annat. Det känns viktigt!

2 kommentarer:

  1. Ser såååå gott ut! Ja visst är de gemensamma fikastunderna viktiga...jag saknar dom nu när man bara jobbar hemifrån. Jag fikar desto mer med vännerna istället...
    Härliga bilder och jag önskar dig en skön helg!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var överraskande god, tänkte jag ska försöka få till något sådant hemma, hallon och choklad är ingen dum kombination!
      Så kan man ju också kompensera det när man får fika ensam på jobbet :)
      Ha en fin helg du också! Det är ju underbart väder än så länge! Kram Åsa

      Radera