måndag 16 februari 2015

Fik och butik mitt i byn

Semlebullar blev bakade i helgen

Måndag, ny vecka, nya tag. Efter en riktigt avkopplande helg finns det ny energi för att ta sig an jobbet, och jag ska verkligen inte klaga, den här veckan består ju av bara två arbetsdagar för min del, sedan är jag ledig.

I går vaknade jag med en obeskrivlig längtan efter att röja i källaren och då gäller det att passa på att smida medan järnet är varmt, som bekant. Sambon var borta på tävling i två timmar och under den tiden hann jag rensa ur fem fulla sopsäckar.

När vi hade ätit skjutsade vi sonen till ett kalas och de tre timmar vi hade till hämtningen ägnade vi åt att åka omkring. Bland annat besökte vi ett kafé i Rockneby, Fik och butik, som hade en vansinnigt god chokladmoussetårta på kladdkaksbotten. Sedan fortsatte vi till Revsudden där det fanns hur många vackra hus som helst att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar