lördag 7 februari 2015

Glad påsk!

Tvålpumpen från Cult kompletterades i veckan med en liten skål med lock för exempelvis bomullsrondeller

I veckan möttes jag av en skylt i affären som det stod Glad påsk på. Det kändes lite väl tidigt enligt min mening. Under skylten fanns ett helt ställ med påskfjädrar. Visst, påsken rycker allt närmare, den är ju rätt tidigt i år. Men först ska vi i alla fall fira Alla hjärtans dag.

* * *

I går när jag kom hem efter jobbet var jag extra tacksam för att jag städade huset redan i onsdags och för att jag storhandlade på lunchen. I stället var det bara att koppla av med ett par avsnitt av Hem till gården.

I kväll blir det till att titta på Melodifestivalen. Det är första gången på flera år som vi inte har köpt biljetter utan får titta på tv:n i stället. Det är ju något helt annat att uppleva i verkligheten, det är verkligen fullt ös och musik och sång låter helt annorlunda. Det blir så platt genom tv-rutan. Men vi får hoppas att det blir sevärt ändå. Om inte annat så kommer vi att få avnjuta en god dessert åtminstone, nämligen en favorit i repris. Ha en fin lördag!

2 kommentarer:

  1. Är ju lite svag för Cult Design..har en del grejor därifrån..i julas köpte jag två tomtar..Raggsocks Ralf och Bosse Bohem..gillar dem mycket :)
    Påsken känns väl än så länge lite avlägsen ;)
    //Ewa A

    SvaraRadera
    Svar
    1. De har mycket fint Ewa! Härliga namn på tomtarna, minns att jag såg någon bild du la ut på dem :)
      Ja, påsken kan väl dröja lite, våren går så fort ändå!
      Kram Åsa

      Radera