fredag 13 februari 2015

Ledigt


I dag är jag ledig från jobbet. Jag ska åka och hälsa på en anhörig som ligger på sjukhus. Sedan ska jag bara ta det lugnt. Koppla av, baka semlor och småfixa lite hela helgen. Samla på mig ny energi helt enkelt.

Det var en bra idé att runda av arbetsveckan med ansiktszonterapi i går, jag kände mig som en ny människa när jag gick därifrån. När jag kom hem städade jag, det är alltid skönt att ha det gjort innan fredagen.

Städade även hos hamstern Bamse, det är ju sonens men jag har inte helt otippat fått åta mig sysslan som första städare av hamsterburen. Passade på att låta Bamse springa lös i sovrummet, det är enda rummet där han inte kan krypa in bakom några stora tunga möbler eller andra olämpliga utrymmen. Han är väldigt nyfiken av sig och klättrar gärna upp i knät. Dessutom kom han på att han kunde försöka klättra upp på väggen bakom en byrå, men det satte jag stopp för. Det är makalöst så smidiga de är, de små liven, och hur de tar sig fram överallt.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en skön helg..och en trevlig alla hjärtans dag..kram
    //Ewa A

    SvaraRadera