onsdag 18 februari 2015

Ledigt!

Den här underbara kombinationen fastnade vi för för ett par veckor sedan. Lite brie med en marmelad med granatäpple, päron och calvados - fantastiskt gott!

Då var det äntligen sportlovsledigt och jag ska njuta i fulla drag av all ledig tid! Jag tänker börja dagen med att bjuda en vän och hennes son på fika. Sedan har sonen och jag lite sportlovsaktiviteter och annat inbokat de närmaste dagarna, men i övrigt fortsätter jag väl den stora vårrensningen kombinerat med lite bakning.

Dessutom glädjer jag mig åt att jag snart ska få gå en skogsägarskola, det ska bli kul. Förra gången jag anmälde mig till en skogsutbildning var jag den enda som ville gå, men den här gången är intresset större så kursen kommer att bli av.

Ha en fin dag allihop, det tänker jag ha!

5 kommentarer:

  1. Mums... Så gott, älskar Brie, var har du köpt marmeladen Åsa? Då har ni några mysiga dagar framför er! Ha det så skönt och njut av ledigheten❤️ Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Falbygdens marmelad, köpt på Ica (Algots)! Ja, det är så otroligt skönt att få vara lite extraledig! Ha en fortsatt fin vecka du också! Kram Åsa <3

      Radera
  2. Åhh ost och marmelad...mitt livselixir! Älskar ost!!!!
    Skogsägarskola låter intressant, det får du berätta mer om sen...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det gott Titti! Jag återkommer om skogsägarskolan, den börjar om ett par veckor och ska bli väldigt intressant och lärorik hoppas jag. Det är inte lätt att helt plötsligt bli skogsägare utan några djupare kunskaper :) Men man lär sig efter hand! Kram!

      Radera
  3. Ok! Tack för tipset:) Kram Eva

    SvaraRadera