måndag 23 februari 2015

Tidsfördriv och fynd



Medan sonen var på barnkalas i bowlinghallen i Kalmar i går passade sambon och jag på att fördriva tiden med lite kafébesök och strosande i affärer. Vi var inte ute efter något särskilt men gjorde några fynd. Till exempel en fin silikonform att göra påskchoklad i, för bara 59 kronor. De där formarna brukar ofta kosta mer än så och med påsken i antågande betraktar jag det som ett riktigt fynd!

Om boken "Små smulor av kärlek" var ett fynd eller ej får visa sig när jag börjar läsa den, först har jag en ljudbok och en vanlig bok att avsluta. Men bara framsidan med alla läckra bakverk gjorde att jag köpte den. Enligt baksidan handlar den om en kvinna som under en livskris driver sitt bageri Cake. Att Jackie Collins har skrivit ett omdöme om boken gör mig dock lite misstänksam, men jag hoppas på det bästa!

Kafébesöket kunde vi ha hoppat över. Det borde vara förbjudet att driva kafé med gamla torra kakor som knappt går att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar