söndag 15 februari 2015

Vad göra denna söndag?

De här vackra rosorna kom sambon hem med i går på Alla hjärtans dag. Dessutom hade sonen gjort ett fint kort i skolan som vi fick

En lång ledig söndag ligger framför oss, eller åtminstone för mig. Sambon ska i väg på tävling på förmiddagen och sonen ska på kalas i eftermiddag. Men själv har jag ingenting inbokat.

Kanske tar jag tag i omplanteringen och beskärningen av pelargonerna i källaren. Eller så bakar jag en mug cake, såg den nya bortglömda receptboken i lådan med bakböcker i köket i går och tänkte att det kanske vore på tiden att göra något av recepten.

Eller så putsar jag upp framlyktorna på bilen inför den kommande besiktningen, jag köpte putsmedel i veckan och är nyfiken på hur resultatet kommer att bli.

Eller så sätter jag mig rakt upp och ner i soffan och lyssnar på en ljudbok. Det finns med andra ord många valmöjligheter en dag som denna!

2 kommentarer:

  1. Så vackra rosor! Och de där små korten o presenterna som tillverkas i skolan betyder ju allt:) Ha en skön söndag vad det nu blir, vad jag ska göra det vet du;) Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig Eva, det som barn själva har knåpat ihop är bland det finaste man kan få :)
      Ja, vad du ska göra råder det ingen tvekan om, ha det så kul och hoppas att det kommer många fikasugna gäster! Kram!

      Radera