måndag 16 november 2015

Ett litet livstecken!


Hej på er kära bloggläsare! Det har varit en lång bloggpaus och tyvärr kommer den att fortsätta ett tag till, men eftersom jag ofta får frågor om när jag ska börja blogga igen så tänkte jag i alla fall göra ett litet inlägg med en lägesrapport.

Det har varit fullt upp länge. I augusti började jag studera skogsbruk på universitetet, vid sidan av mitt vanliga jobb som journalist. Det är en underbart rolig och lärorik utbildning men det tar ju förstås en hel del av min tid. Därför känns det ganska omöjligt att även hinna med att blogga, även om jag ibland blir riktigt sugen på det.

Numera är vi också fem i familjen, eller sex förresten, jag höll på att glömma hamstern Bamse. I juli skaffade vi nämligen kattungen Nisse. Jag som varit en inbiten hundmänniska i hela mitt liv hade aldrig någonsin trott att jag skulle bli kattägare. Men hjärtat smälte direkt när vi träffade vår lilla Nisse. Det var faktiskt så roligt att ha katt att vi någon månad senare köpte en kattunge till, Findus. Det är Findus som är på bilden, i färd med att skrynkla ihop köksduken vilket periodvis är ett kärt nöje. Att det är förbjudet att vara på köksbordet är ingenting som han lyssnar på.

Nisse och Findus ser nästan exakt likadana ut, det är bara bakbenen som skiljer lite då den ena har mer vitt än den andra. Findus mamma är norsk skogskatt och vi tror att han kommer att få lite längre päls än Nisse. Det är så rofyllt med katter i huset!

I övrigt rullar vardagen på och jag bakar och fixar här hemma ungefär som vanligt och känner mig tillfreds med min tillvaro! Ha det riktigt gott allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar